måndag 5 december 2022

BBL

Idag lärde jag mig en ny förkortning. BBL som står för Brazilian Butt lift. "Rumpförstoring" eller rumplyft på svenska. Sådant som en del tjejer tycker det är vettigt att lägga pengar på. De tycker också att det är värt risken att dö p gr a komplikationer efter ingreppet. Jag tycker det är konstigt.

Vaknade 7. Läste ett kapitel i min bok och släckte igen och blundade. Men ivern att möta även denna dag blev för stor så jag studsade upp. Enligt SMHI ska det bli 18 grader idag också men det blåser lite nordlig vind som kan vara lite kall.

Jag skar upp kommande ost eftersom den jag har igång just nu är på upphällningen.




Jag lät skivorna ligga en stund så de skulle komma upp i temperatur innan jag smakade. 

Det smakade som de där små röda invaxade "Baby-Bel"-ostarna. Det är väl okej men det får gärna smaka lite mer.

Jag och Kent gick till Carrefour vid 10-tiden. Vi gick i sakta mak med våra dramater. Började med en varsin macka i förbutiken. Jag köpte en verktygslåda, lite juicer, mjölk och Fuet-korvar. 



Fuet är de godaste korvarna tycker jag. Jag skär upp dem i slantar och sedan får de stå framme som det bästa snackset man kan tänka sig. Jag väljer alltid den saltaste fueten jag hittar. Närmare 4% ska det vara tycker jag.

Jag satte mig och solade en stund. Jättevarmt och skönt. Ca 18 grader men framåt eftermiddagen började det blåsa väldigt. 


Jag gick in och dammsög lägenheten och våttorkade hela rasket sedan satte jag mig ute och läste lite.

Kent och jag bestämde att vi skulle gå ner till den rosa saltsjön kl 17 för att se om det blev en vacker solnedgång. Solen går ner kl 17:43 här idag. Jag ska ta med stativet och göra en "Time-laps" tänkte jag. Blir den bra lägger jag till den i nästa youtubeklipp.


Här är jag startklar och väntar på Kent. Min GoPro på stativ ikväll men jag hade också med min kamera. När vi kom ner till stranden var det ganska mycket folk där. Det är folk där hela tiden faktiskt. Jag riggade upp GoPron mot solnedgången och startade "Time-laps-inspelningen". Under tiden gick vi runt lite och vi fick se en flamingo som var väldigt nära oss. En årsunge troligen som inte hade vett att vara skygg. Jag knäppte ett gäng bilder av den och filmade den t o m en liten snutt som jag lade ut på FB nu ikväll. Här kommer några stillbilder i alla fall.




Jag kunde inte låta bli att knäppa många bilder av den. Det här är ett axplock.

Det blev ingen fin solnedgång idag så den time-laps-sekvensen blev inget att ha tyvärr.


Inga kommentarer: