söndag 4 december 2022

Söndag

Vaknade 7 och åt frukost. Det skulle bli vackert väder så jag startade en tvättmaskin. Kent ville inte med till citronmarknaden idag så jag beslöt mig för att åka scooter dit. Men först skulle dagen få gry ordentligt så att värmen kom upp lite. Jag hade stoppat i de enda långbyxorna jag har i tvättmaskinen.

Jag tog en tur ner till saltsjön med kameran och stativet. Jag tänkte jag skulle få några bilder på styltlöparna och det dröjde inte länge innan de dök upp.


Vilken balansakt!







Fler styltlöparbilder.



Det var otroligt tyst och stilla på morgonen.



Vackra vyer.

När jag kom hem hängde jag tvätt och satte mig på scootern och drog norrut. Jag och den norska tjejen skulle träffas idag igen men jag hörde inget från henne på morgonen.

Det var en bra bit att köra till citronmarknaden. På stor och snabb väg vilket var lite stressande när jag inte kom upp i de hastigheter som stod på skyltarna. Jag håller dessutom på att köra in den och då ska man inte köra på full gas i början. Men färden gick bra. Inte så mycket trafik en söndag.

Citronmarknaden var stor och det var ett betydligt större utbud än på fredagsmarknaden. Speciellt vad gäller serveringar. 


Jag tog "Full english breakfast" idag för 6 €.


Och strosade en stund innan jag köpte lite churros och åkte hem igen. Kl 13 var jag hemma och satte mig och solade lite. Jag kollade tempen i poolen också. Min och Felix termometer hängde kvar och visade 15 grader.


Sågade ner sista möbeln och drog två lass till soptunnan. Ett lass kvar imorgon men sopkärlet började bli fullt. Tidigt i säng och läsning.


Inga kommentarer: