onsdag 22 oktober 2008

Söndagens arbete bestod i att röja ur det gamla köket. Här syns var de gamla köksskåpen stått.

Trossbottnen i "genomskärning". Blindbotten är inte lika murken här men det blir sämre när jag kommer närmare ytterväggen. Det har jag kunnat se när jag krypit under. Så här sätter jag upp säckarna när jag öser spån. Det är ju hopplöst att skyffla i spån i en säck och samtidigt hålla upp öppningen. Jag slår istället i fyra spik i reglarna och hänger upp säcken i handtagen. Det syns också att jag alltid har en presenning under. Detta för att det inte ska komma ner så mycket spån på marken under. Det är viktigt att så lite organiskt material som möjligt finns kvar i krypgrunden. Svamp och mögel älskar trä som ligger direkt på mark.

Runt gamla vedspisen.
Medan jag sliter med gammalt "bös" på nedervåningen sitter Jörgen uppe och håller på med rena, fina elektronikarbeten. Här en öppnad Dynaco, Stereo 300 från slutet av 60-talet. Lägg märke till de fyra stora och vackra kondensatorerna. Jämför gärna med snusdosan som ligger på den vänstra transformatorn. Slutsteget inte bara ÄR vackert, det LÅTER underbart också.

Inga kommentarer: