söndag 6 november 2011

Dag 3 i London.
Efter frukost på hotellet åkte vi tunnelbana till London bridge. Vi gick upp på bron och tog kort på Tower bridge som Felix ville se. Harry Potter flyger längs Themsen och flyger över den bron i en av filmerna. Vid det södra brofästet av London bridge ligger också London Dungeon. Vi hade biljett dit och fick gå igenom dessa skräckkammare. Man har byggt upp ruskiga miljöer där små skådespel med effekter spelas upp. Guiderna pratade jättekrånglig dialekt så jag förstod inte så mycket. Felix förstod förstås inget alls. En del skrämsel effekter hade man fått till riktigt bra men på det hela taget var det inte så värst. Nästa punkt på programmet var London eye. Tunnelbana till Waterloo. Väl framme inledde vi med att se en film om London eye i 3D. Det var riktigt häftigt. Sedan gick vi ombord. Franklin var med förstås. Här är vi uppe på toppen. Och detta är resans enda foto på mig. Det blir ju mest Felixbilder förstås. Denna felixresa var det givet att han skulle vara i centrum.

London eye var väl värt ett besök. Lång kö men den gick jättefort. Hjulet snurrar så sakta så man har god tid på sig att se sig omkring. Det gick t o m så sakta att nervägen nästan blev tråkig och man ville att resan skulle vara över. Vi åkte sedan till Disney store vid Oxford cirkus men den affären var inget att ha. Felix ville tillbaka till Hamleys för att titta mera på alla Harry Potterprylar som fanns där så vi tog en extra tur. Han fick köpa en Legobyggsats som han gärna velat ha länge. "Nattexpressen". Så här ser den ut ihopbyggd. Vi somnade sedan gott efter denna andra heldag i London.