onsdag 24 september 2014

Onsdag i kapellet

Arbetsdagarna går sin gilla gång och när jag kommer hem möts jag av förändringar varje dag när målarna varit här. Idag åkte jag till Smedby och hämtade Felix först. Han hade sin sista utomhusträning i fotboll ikväll. Jag handlade och åkte hem för att se på förändringen under tiden. Idag låg en liten lapp på en stol när jag kom hem. Det stod "Tänd gärna en brasa i kaminen ikväll för torkningens skull". Det gjorde jag och sedan fotograferade ur dokumentationsvinklarna för kvällens två bilder.
Här ser man den begynnande brasan flamma.

Målaren har spacklat idag.

Igår hade jag en kompis här på besök. Vi diskuterade lite inredning och taveluppsättning. Jag börjar som sagt komma dit när jag får hantera sådana angenäma tankenötter. Åtminstone lite försiktigt.

Inga kommentarer: