måndag 13 februari 2017

Hoyakatastrof och förberedelser för måleri.

De Hoyor jag haft på rotning har dött för mig. Det hjälpte inte att sätta dem i vermiculite. Jag vet inte riktigt vad jag gjort för fel. Möjligen hade de behövt en lägre luftfuktighet i "kuvösen" jag försökte rota dem i. Man lär sig av sina misstag.

Hall och badrum är nu färdiga för att de riktiga hantverkarna ska kunna komma och förse dem med ytskikt. Imorgon bitti kommer Miljönären och börjar med målerierna. När de är färdiga kommer Franssons golv och gör våtrumsarbetet i badrummet. Jag har ännu inte bestämt vilken matta och kakel jag ska ha därinne. Det är jättesvårt att bestämma sig.
Här är blivande badrum.
Och här är hallen. Kulörerna i "främre hallen" blir de samma som i "bakre hallen". På golvet står färgslattar som blev kvar efter målningen i bakre hallen. T o m mattan blir densamma. För mina ögon går det inte att få ihop det snyggare och varför ändra på ett halltema när den bakre hallen blev så underbart fin?

Inga kommentarer: