torsdag 14 december 2017

Ett litet steg i taget

Den här sista veckan innan lite semester har varit långsam och tung. Det är kallt, mörkt och blött och dagarna går i slow-motion. Mediokert julbord med jobbet men blev ändå proppmätt förstås.

Ikväll satte Felix och jag upp tavellist som jag köpt på IKEA. Jag har haft en hög med tavlor som stått i ett hörn i prediksalen som jag äntligen tänkte få upp. Att sätta upp dessa tavellister var inte det enklaste. Väggarna är inte helt släta vilket ställer till det en hel del. Sedan finns det inget bakom gipsskivorna jag satte igen de forna fönstren med så skruvarna drar inte ordentligt. Nu är det ju inga stora tyngder som belastar hyllorna men det känns ändå inget vidare.
Nu har jag i alla fall fått upp de flesta tavlorna. Mest musikrelaterat och Gustaf Fröding.

Fransson ringde imorse och sa att golvet kommit och att de kunde köra ut det om jag ville. Det ville jag förstås gärna och de ställde lådorna i vedskjulet. Felix och jag bar in dem i värmen när vi kom hem.
Många tunga paket var det.
Jag lade ut lite plattor på golvet för att kolla lite. Tyvärr stämmer inte kulörerna på bilden med verkligheten. De limegröna plattorna ser ut som senap här.

Imorgon har jag semester och ska göra lite byggrelaterade ärenden.

Inga kommentarer: