söndag 15 maj 2022

Vackert väder men kallt

Vaknade tidigt och åkte ner och gymmade en timme. Sedan hem och duscha och räksmörgåsar till frukost. Jag börjar bli äckligt atletisk nu. Skämt åsido. Jag känner ändå att det har effekt. Idag ökade jag två kilos motstånd på alla maskiner och körde två rundor istället för en. Det känns riktigt bra faktiskt.


Sedan solade jag en stund på förmiddagen men det blåste tyvärr kallt som vanligt. 


Jag tog en sväng med bilen till Picasso och tog en glass i blåsten. Första och förmodligen sista gången i år. Men en gång per glassäsong brukar det ske. Sällan två. Jag fick gå in i bilen och sätta mig för att inte frysa ihjäl.


När jag kom hem fortsatte jag att mossriva en ny del av den främre gräsmattan. Jag påbörjade ju ett ängsprojekt där förra sommaren. Jag är spänd på att se om det blir någon ängsutveckling i år.

Inga kommentarer: