söndag 12 mars 2023

Mello

Mello är inget jag kollar på. På Rapport igår såg jag att det satt 27 000 personer på Friends arena. Det är fler än vad som bor i Kristinehamns kommun.

Idag har jag målat hela dagen igen. Med undantag för en tur till Maxi. Jag köpte grytbitar inför en indisk gryta på onsdag när Felix kommer. Jag gjorde början på grytan redan idag. Nu får den stå på altanen tills onsdag eftermiddag när jag väcker upp den igen och kompletterar med det sista och sätter de slutliga smakerna. Jag hade i torkade limefrukter som jag fått av Farideh. Det tror jag stenhårt på.

Jag var inne på Jem&Fix och köpte maskeringstejp också och fick använda P-skiva för första gången. Det har tydligen infört det på COOP-parkeringen.


Dagens målande gick i Förundrans tecken. Jag gjorde sex små målningar (10x10 cm) på temat förundran. En ska jag ge till en vän som jag ska luncha med i Karlstad imorgon. Hon tänker också mycket.

Jag tänkte mycket på ordet förundran idag igen. Jag håller fortfarande på att försöka definiera ordet och känslan. Idag kom jag på definitionen: "-Att överväldigas av det "stora" i det subtila". Det kan vara detaljer i naturen eller några toner i en melodi. När man ödmjukt och helt och hållet åsidosätter sig själv inför det otroliga man just står och förundras över.


Jag la ut lite saker på Tradera igår igen. "Adam & Eva" som morsan köpte på De Tulp (Holländska blomsterlökar) 1970. Fabbiani-lergods verkar populärt som vintagekonst.


Cornelis "Skrifter" la jag ut också.

Inga kommentarer: