lördag 8 oktober 2016

Färdigsågat 2016

Nu har jag fällt ihop och ställt in sågbänken för i år.
Jag ger mig tusan på att jag får fälla upp den igen inom några dagar eftersom jag är så kaxig nu.

Idag var det blåsigt och kallt. Nästan som om det vore snö i luften. Kl 8 skulle Felix lämnas av vid Statoil för vidaretransport till Örebro och Tomas Nordahl cup i fotboll. Jag åkte hem och fortsatte att dricka morgonkaffe när jag lämnat honom. Sedan gjorde jag upp med en jättedisk.

Efter frukost gick jag ut och lappade ihop det sista på uthuset.
Så här gjorde jag i skarven mellan nya och gamla delen. Jag rödmålar imorgon om det blir lite varmare.

Den här knuten hade jag stora problem med. Jag vet inte hur jag tänkt när jag brädfodrat . Hörnet blev jättedumt. När jag skulle göra knuten tänkte jag fel och dumt flera gånger så slutresultatet blev inte riktigt bra.
Jag sågade båda brädorna till knuten för korta så jag fick skarva för att det skulle bli någorlunda tätt. Men vad gör väl det? Det är baksidan på ett uthus. Jag kan nog trolla bort det med lite rödfärg.

Här ligger den sista knuten. Den skruvade jag ihop på marken så jag bara sätter dit den som en halv låda på den sista knuten. Det måste jag dock ha hjälp med. Någon som håller i.

Nu behöver jag inga mer brädor i år. Det räckte ganska precis och jag behöver inte ha en massa virke liggande.

Inga kommentarer: