måndag 26 december 2016

Jul och mellandagslunk

Det händer inte mycket nu. Det är skönt att vara ledig. Jag läser en del och går runt och tittar i mitt kapell. Härom natten blåste ett träd ner. Jag sparade tre torra smala träd för fåglar att leta larver i. Ett av dem blåste ner för ett tag sedan och träffade sånär växthuset.
Ett annat blåste ner nu och slog sönder min torkvinda. Det tredje sågade jag ner. Det är inte särskilt svårt att föreställa sig hur tråkigt det skulle vara att ta reda på ett kraschat växthus.

Igår låg jag i sängen och läste hela dagen och idag behövde jag ut bland lite folk utan att behöva umgås. Jag åkte till Välsviken och gick runt i affärerna. Behövde endast småprata lite med några kända ansikten. Det var lagom.

På hemvägen åkte jag in till Väse och hälsade på familjen Wolgast. Ett trevligt återseende. Jag fick kaffe och vi tittade på hoyor. Jag fick allt med mig lite hoyor hem också. 14 stycken som jag ställde på rotning här ikväll.
Tänk att det är så roligt med dessa hoyor. Här får de nu stå i barnkammaren. Jag sätter på ett genomskinligt lock och ställer lådan på en värmematta så miljön blir varm och fuktig därinne. Sedan är det bara att vänta.

Inga kommentarer: