fredag 23 juni 2017

Midsommarafton

Vaknade kl 5. Jag är inte riktigt inne i den svenska tideräkningen ännu. Jag drack kaffe och tittade på gårdagens "Godmorgon" på SVT-Play. Kl 7 gick jag ut och klippte gräset. Grannen är inte hemma så jag riskerade inte att väcka någon. Jag tog ner ett litet getingbo också. Kl 8 var jag klar och tittade på TV4:as morgonTV. De laddade upp för dagen med midsommarfrisyrer och sådant som ligger så långt ifrån mitt intresse som möjligt är. Tja. De får väl hållas med det om de tycker det är viktigt.

Jag satte upp handdukskrokar och lite grejer på väggarna i nya badrummet. Sedan åt jag surströmming till lunch. Det har blivit mitt midsommarnöje de senaste åren. Sitta och titta på TV och äta surströmming. Sedan slumrade jag en stund på maten. Ingen har hört av sig idag. Folk är väl upptagna med sitt.

Framåt kvällningen började det regna. Jag satte upp högskåpet i badrummet men dörren får jag inte på själv. Där måste jag ha hjälp. Det är ett ensamt liv jag lever men det bekymrar mig oftast inte. En sådan här kväll blir det så påtagligt och det stör mig lite.

Felix har det bra ikväll tillsammans med sin mamma, moster och kusin. Det är bra det.

Midsommarafton är en vanlig helgkväll för mig. Imorgon ska jag försöka jobba lite utomhus.

Inga kommentarer: