lördag 3 juni 2017

Väntan

Sitter ensam i kapellet och väntar på att tiden ska gå. Så här inför en New York-resa får jag ingenting gjort. Jag orkar inte ta tag i något snickeriprojekt. Jag behöver städa och diska men jag orkar inte det heller. Idag tog jag i alla fall fram resväskorna för att inse att det kan bli ont om plats att packa för två vuxna för åtta nätter. Jag kanske måste ha en större väska. Den stora resväskan som jag köpte i New York för några år sedan är inte så stor. Köper man skor på resan så fylls resväskan snabbt. Felix har dessutom storlek 44 snart. Det är nästan så man kan ha hans skor att packa i som handbagage.

Jag ska kolla efter en stor resväska i Karlstad på måndag.

Idag ringde jag en halvmoster som jag aldrig träffat. Jag har däremot hört talas om henne under hela min uppväxt. Jag minns inte att jag träffat henne ens men vi har alltid vetat om varann hon och jag. Vi pratade nog en timma och det var jättetrevligt. Hon bor i Sunne och jag och Felix kanske åker dit någon gång. Ska leta upp lite gamla foton tills dess i så fall.

Jag gjorde ren kaminen ikväll. Tömde aska och dammsög ur den. Tvättade rutan så den är redo att ta i bruk i höst. Sedan skördade jag lite libbsticka. Jag stoppade ner ett gäng libbstickeblad, lite vitlök, salt och lite vatten och körde det hela i mixer.
Sedan smetade jag ut blandningen på ett bleck så det ska få torka. Jag provar att göra mitt eget örtsalt.

Mina hoyor växer och frodas. De har sin tillväxtperiod nu och skickar ut en massa utlöpare åt alla håll. Jag älskar deras iver.
Hoya bella har gått i blom med en blomklase men det är det enda av mina 100 sorter som behagar blomma. Hon doftar helt underbart!
Jag är med i en hoyagrupp på FaceBook och får hela tiden se en massa bilder på vackra blommor. Men här vill dom inte riktigt blomma. Många av mina hoyor är unga så de kanske inte är redo för blomning ännu.

Tar en öl till nu och sätter igång grammofonen. Gregg Allman begravs imorgon i Macon, Georgia. Där var jag en gång och gick i Allman brothers fotspår. Ikväll spelar jag "Live at Fillmore east" och tänker på Gregg.

Mina fingertoppar luktar jättegott av libbsticka här ikväll.


Inga kommentarer: