fredag 9 juni 2017

Vatten i kranarna i badrummet

Först tänkte jag skriva "vatten i badrummet" som rubrik men kom på att jag själv tolkade det som "vattenskada i badrummet". Nej, vattnet är där det ska vara. I rör, kranar, toalett och vattenlås.
Toan använder jag nu men jag har inte duschat där ännu. Jag har hängt av badrumsdörren för att ge bättre utrymme för rörmokaren. Han ska sätta upp en radiator till och koppla ihop alla rören för värmen och fylla upp värmesystemet. Sedan är han klar. Jag ska sätta smygar och foder på insidan av badrumsdörren och fönstret. Då är jag klar. Jag ska också sätta upp ett vägghängt högskåp och lite annat lull lull.

Felix slutade sjuan idag. Tråkigt med regn på skolavslutningen men huvudsaken är nog att sommarlovet börjar. Jag vankar av och an i kapellet och bara väntar på avresan till New York. Väskan är så gott som packad. Jag småplockar lite och har inte särskilt stor lust med något. Jag vill bara påbörja den långa resan.

Ullössen har slagit till på bred front mot mina hoyor. Jag går mina små varv härinne och duttar med såpvatten blandat med t-sprit. Det är så tråkigt med ohyra och det går nog aldrig att bli av med. Bara hålla efter.

Från och med måndag bloggar jag från New York. Då blir det dagliga uppdateringar. Den bloggen finns i högerkolumnen här tillsammans med tidigare New York-bloggar.

Inga kommentarer: