söndag 6 maj 2018

Altantak

Jag älskar att vara i det nya köket. Det blev precis som jag ville ha det. Men nu är det synd att vara inne på dagarna.

I lördags åkte Felix och jag til Niklasdams trädgård och jag köpte lite tomatplantor bl a.
Jag planterade dom och ställde ut dom i växthuset. Det blir spännande att se vad dessa sorter smakar.

Idag fyller jag år och jag började dagen med att såpa altanen en sista gång.
När jag sedan satt på baksidan och njöt av solen och fågelsången, kom snickaren. Han tyckte vi skulle göra ett arbetsbyte.
-Vi kör altantak några timmar så hjälper du mig i lägenheten sedan, sa han. Helt OK tyckte jag. Han sågade ur ovanför altanfönstren där den bakre bärlinan ska sättas upp och jag skruvade bort lite trallvirke i framkant där stolparna till altantaket ska sitta.
Efter några timmar var det klart.
Sedna åkte vi och åt korv med mos innan vi fortsatte att bygga kök i snickarens sons lägenhet.

Nu är det skönt att slappa i soffan innan det är dags att lägga sig. Robinson börjar snart på TV.

Imorgon ska jag hämta mer virke igen. Jag har semester en vecka nu och det ser ut att bli ett fantastiskt väder.

2 kommentarer:

Per sa...

Hej Eddie!
Såpa altanen! är det istället för att olja in den?

MVH
Per

Eddie sa...

Ja. Det ska tydligen vara bra. Den blev ljus och fin efteråt. Trallvirket är bara ett år gammalt så jag vet inte hur det skulle bli med en välanvänd altan.