måndag 25 maj 2020

Roadtrip

Tog mig en sväng till Högboda för att hälsa på min konstnär Karin och hennes make idag. Jag stannade vid Väserasta och åt en "rastamacka" innan jag for vidare.

Vi fikade och tog en promenad.

Hon hade en misstanke om en en uggleetablering i en uggleholk hon fått av en vän så vi gick dit och tittade.
Minsann satt det inte en dununge där och halvsov.

Senare på kvällen lade Karin upp en bild på FB där två dunungar tittade ut ur holken.

När jag kom hem ställde jag ut tobaksplantorna på avhärdning en stund och tittade till mina hibiskusar i växthuset. Jag monterade självöppnaren till takfönstret på växthuset men jag väntar med att installera självbevattning. Nu har jag semester en dag till och sedan jobbar jag hemifrån igen så jag kan vattna manuellt och mer kontrollerat i den närmaste framtiden.

Jag överväger att plantera ut min tobak imorgon.

Inga kommentarer: