torsdag 7 januari 2021

Frisk

Jag har faktiskt lärt mig att tänka på att jag är frisk. Att jag hittills inte blivit sjuk i Covid. Någon gång varje dag tänker jag att jag fortfarande är frisk.

Lite som när man sitter i väntrummet hos tandläkaren och väntar på att bli uppropad. Med de ljud av borrar som går i varje behandlingsrum borta i korridoren dit man snart är tvungen att gå. Och doften hos tandläkaren. Ibland när jag suttit där i väntrummet har jag tänkt att jag alla andra dagar på året slipper det. Jag har tänkt att jag ska tänka på det ibland. Att "idag slipper jag gå till tandläkaren" och så försöker jag att njuta av det. Jag gör faktiskt det ibland.

Lite så gör jag nu också. "Idag är jag frisk". Jag har inga andningssvårigheter och jag känner smak och lukt. 

Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att bli allvarligt sjuk i Covid och jag är glad om jag klarar mig undan viruset tills jag blivit vaccinerad. Tills dess lullar jag gärna runt häruppe i kapellet för mig själv och är nöjd med mitt hälsotillstånd.

Inga kommentarer: