onsdag 22 november 2023

Två arbetsdagar kvar

Två arbetsdagar kvar på kristinehamnskontoret.


Felix ordnade spanienfrisyren när han var här igår och åt risotto med kantareller och bacon. Jag behöver nog få någon därnere att raka av håret en gång till när jag är på plats också. Denna gång låter jag trimmern vara kvar hemma och köper en därnere som jag alltid kan ha där på plats. Jag ska också köpa en eltandborste för spanienboendet också.

Jag var tvungen att dricka ett par starköl efter jobbet för att lugna ner mig och min iver lite. Jag fick mejl idag om att mina varor från Amazon redan nu finns på utlämningsstället i Torrevieja. De ligger kvar till på tisdag och jag kan hämta dem först på måndag. Men det ser jag fram emot. Jag röjde lite i kapellet inför avresan så Felix inte ska behöva städa det första han gör i alla fall. Det blåste och regnade hela dagen. I Torrevieja verkar det varit 20 grader. Här var det några plusgrader i alla fall men jag behövde inte gå ut.

Igår fick jag också ett program för min kommande resa till Gibraltar 4-7 december. Då kommer jag blogga därifrån.

Två av mina bagage är packade, vägda och klara. De andra tre har jag koll på. En stor resväska, min ryggsäck och en tygpåse med färdkost. Jag tvättade idag också för att kunna ha min favorithoodie på resan. Jag skulle vilja påstå att jag är med i matchen.

Min väletablerade avfallsstation på altanen påverkas av det blåsiga vädret ikväll och det bli oordning bland allt skräp som ska till tippen. Det rycker och drar i hela kapellet ikväll. Nästan på ett otäckt sätt.

Igår åkte mina nya vänner Sven och Anna hem från Torrevieja. Synd att jag inte fick träffa dem. Men en vacker dag kommer jag alltid vara där. Inte behöva missa att träffa de få människor jag vill träffa. Nu får jag ändå träffa min vän Tony när jag kommer ner. Kristinehamnarna kommer ner på nyår och vännen Daniela kommer ner sista veckan när jag är där. Jag har inte hört ifrån Farideh på ett tag men jag hoppas verkligen jag får träffa henne också.

Jag hörde ett nytt ord på TV ikväll: Skaftdammsugare. De där dammsugarna där allt sker i munstycket och som inte har en separat slang där man drar själva sugaren efter sig som en motvillig hund.

Jag behöver köpa en begagnad iPhone. Den privata iPhone jag har sedan tidigare verkar ha spruckit på ett allvarligt sätt. Den tycks fungera men det känns inte bra att behöva lita på den så länge till. Det känns som den kommer att vara viktig för mig när jag är i Spanien. Jag får inte använda min tjänste-iPhone utomlands.

Inga kommentarer: