söndag 2 maj 2010

En vacker och solig dag i kapellet. Kom dit ganska tidigt och satte mig att lapa lite sol. När jag åkte uppför Filipstadsvägen fick jag se att grannarna som bor ett par hus nedanför mig satt och drack kaffe. Jag gick dit och tiggde till mig en kopp och snackade lite. Då fick jag se att de hade ett gammalt gistet stegtak på gården. Där hänger mycket riktigt ett par gamla trästegar, fortfarande skyddade för regn.
Jörgen kom också och njöt av solgasset. Sedan kom BEL. Han var på väg upp till stugan vid Ullvettern för att plantera lite blommor. TF kom upp och diskuterade elektronik med Jörgen en stund. Jag fick även ett oväntat besök av IJ som kom upp för att se kapellet för första gången.
Jag tände grillen runt halv fem för kollega LS skulle komma upp och äta lite kvällsmat med mig. När vi satt i trädgårdsmöblerna kom en smällfet sädesärla och gick förbi. Jag har aldrig sett en överviktig fågel förut. En liten söt rödhake gick omkring runt möblerna också. BEL kom tillbaka från Ullvettern och satte sig att grilla falukorv med oss.
Jag avslutade kapelldagen med att måla väggarna i hallen en sista gång.
Imorgon ska jag tapetsera klart.

Inga kommentarer: