lördag 9 oktober 2010

Förmiddag med Felix och Lego Harry Potter på hans Xbox. Vi gick ner på stan och tog en pizza vid lunch och sedan följde Felix kompis Albin med till kapellet. Jag kunde jobba lite när grabbarna byggde Lego. Jag kopplade in toalettstolen och justerade fallet på toaavloppet något så det i alla fall blev lite bättre fall. Sedan gav jag mig ut och grävde.
Detta var vad min "singelskylt" fångade. Hade egentligen inte haft något emot en lite mjukare singel...
Här är matjorden bortgrävd.
Singel pålagd.
Markisolering.
Gjutform med stabiliserande ribbor.

Imorgon ska jag kapa till ett armeringsnät och sedan är det bara att gjuta. Snickaren har dock glömt att köra upp betongvispen hit och han befinner sig i Riga för närvarande. Hoppas jag kan gjuta imorgon kväll i alla fall.

Sitter och tar en pilsner i kapellet nu.

Inga kommentarer: