torsdag 28 oktober 2010

Vaknade kl 9 av att mobilens väckarklocka obarmhärtigt gick i gång. Vilken natt! Jag bor i ett pyttelitet rum utan fönster mitt i en stor huskropp av gråaste betong. I går kväll när jag bloggat klart lade jag mig och läste något kapitel ur min bok "Boktjuven". Denna bok kommer jag verkligen att sakna den tagen den tar slut. Sedan somnade jag. Jag noterade att temperaturen i mitt lilla rum var helt perfekt. Lakanen var perfekt mjuka, täcket hade rätt täckande förmåga och kudden hade lagom mjukhet och stoppningsmängd. Sedan minns jag inget mer.

När jag vaknade kändes det som om jag legat still hela natten. Gud vad jag har sovit bra. Natten innan gav en sömn av lite annan karaktär så detta kändes behövligt.

Nu ska jag stressa iväg eftersom utcheckning kl 10 gäller på detta hotell. Ser fram emot en ny dag nu när min livsande fått mera energi efter gårdagens fantastiska konsert.

Inga kommentarer: