torsdag 20 januari 2011

Arbetslivet går vidare i sakta mak. Vardagarna är ganska lika och det är sällan något oförutsett händer. Vardagskvällarna likaså men igår kväll var i alla fall Felix hos sin farmor medan jag frostade ur frysen i den  gamla lägenheten. Den är ännu inte såld. Ikväll var Felix kusin Victor här och de spelade LEGO Star Wars på X-Box för att sedan gå över till att titta på Star Wars 4 på dvd. Under tiden drog jag på mig mina arbetsbyxor och gick ner och röjde lite i prediksalen. Röjde kanske var mycket sagt. Jag plockade undan en del träskivor så jag kunde flytta undan den gigantiska orgeln en bit. Jag ska fortsätta att röja mer därnere för att få in de resterande prylarna från lägenheten och en massa småsaker som står där jag ska till att göra nytt golv här i kapellet. Det kändes trevligt.

Hoppas detta är en gnista. En nytändning i min fortsatta strävan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såklart det är en gnista. Eller "spark" som det heter på engelska. En spark i arslet, eller som man utifrån detta resonemang också kan säga; "en gnista i rumpan". Om gnistan sedan tar sig leder det till att man får "eld i röven".

Får nog göra ett besök i kapellet snart, tror jag.