onsdag 5 januari 2011

Färdigjobbat för denna vecka. Nu tar jag en pilsner till kandelaberns sken och lyssnar på Fleetwood Mac. Jag har bokat rum en natt på anrika Chelsea hotel på Manhattan. Sista natten under årets New York-vistelse ska jag bo på hotellet där de stora bott. Jag får möjligheten att röra mig i den lobby där Jimi Hendrix och Janis Joplin varit. Sid Vicious tros ha mördat Nancy i rum 100 på detta hotel. Numera finns inget rum som har nr 100 däremot.

Wikipedia har en hel del att säga om detta hotel.

Annars lever jag just nu i ett vitt helvete liksom de flesta andra svenskar. Jag är så oerhört trött på snön och kylan. Dagdrömmarna handlar om tö, vårflod och uthusbygge. Jag hade planerat att bygga golv i en del av huset i vinter och färdigställa ett gästrum men det har varit så kallt att det varit för motbjudande att arbeta ens inomhus. Jag har ingen värme på där jag skulle jobba så det tar emot alldeles för mycket för att det ska bli något.
Idag var jag inne på Lantmännen och skulle köpa musfällor. De hade en av sina underbara reor och jag fick med mig en hel kasse saker därifrån. Stolpskor att gjuta in i betongplintar, 10 kr styck. Sådana behöver jag till uthusbygget och jag köpte alla tio som fanns. Ankarspik, häftklammrar till häftpistol och spikplugg för 10 kr paketet. Sedan hittade jag ett par Fristads snickarbyxor storlek 140 centilång för 100 kr som borde passa Felix i sommar.

Inga kommentarer: