måndag 7 februari 2011

Har rett ut min besvikelse lite ikväll men nog om det. Hoppas jag kan glömma det som skett så fort som möjligt.

Nu har jag i alla fall lyckas lägga upp ett bildspel till Youtube. Det är alltså mitt första försök att dokumentera bakgrundsljud. Kanske kallas en sådan inspelning Soundscape.

Inspelningen gjordes en söndag förmiddag på trappan till kapellet. I början hörs min Minidisc pyssla lite med mekaniken. För att undvika detta i fortsättningen tänker jag sätta dit en längre sladd mellan mikrofonen och Minidiscen. Det är inte någon särskilt spännande inspelning. Det händer nämligen ingenting. Inte ens en bil som passerar. Allt man hör är lite brus från trafik (E18 eller 26:an) och lite fåglar som provar sina röster inför den stora vårkonserten. En kråka kraxar också vid något tillfälle.







Nåväl så här lät det på kapelltrappan i går morse.

Inga kommentarer: