lördag 25 mars 2017

Mera vår!

När jag började göra golv i det varma utrymmet i uthuset kunde jag också bygga upp en vägg mot vedskjulet. Jag satte upp skivor mot vedskjulet.
Alltså en vägg i mitt varma utrymme som ska hålla emot kylan från den kalla delen av uthuset.

Idag har jag lagt resten av golvet så nu kan jag vandra runt därinne på mina 10 kvadrat. Jag har också hämtat isolering och det är väl det som står på tur imorgon.

Vid en viss ålder är det otänkbart att ha Bamseplåster. Vid en annan är det den högsta drömmen. Jag har Bamseplåster kvar sedan Felix var liten. Han har definitivt slutat med sådana.
Det är ju ändå fungerande plåster så jag gör väl slut på lagret. Mig kvittar Skalman. Huvudsaken är att jag inte blöder ner allt jag tar i.

Franssons golv har varit här och lagt en våtrumsmatta i mitt badrum.
En man vid namn "Nilsson" har också klätt in väggarna med en tunn våtrumsmatta där kaklet ska fästas upp inom kort. Det är tydligen så de gör nuförtiden. Sätter upp en duk och inte kletar in hela utrymmet med gummifärg som förut.

Jag ser fram emot fortsättningen. Det är spännande att komma hem på dagarna för att se vad som hänt.

Ikväll lyssnar jag på Frank Zappa, "Uncle meat". Konstigt men underbart album. Jag har köpt en utökad utgåva av albumet som innehåller en massa "outtakes" som jag aldrig hört förut. Rätt som det är börjar jag skratta mitt i alltihop eftersom det skiljer sig så från hur det blev på albumet när det gavs ut 1969.

Jag är med om ett äventyr ikväll i prediksalan.

Inga kommentarer: