tisdag 30 november 2021

Förberedelser


Jag tänker mycket på min spanienvistelse nu. Jag har börjat skriva ut handlingar som är viktiga att ha med. Jag har börjat bygga en liten hög med saker som ska med men som inte ska packas ner i resväskan. Resväskan ligger fortfarande öppen sedan pragresan och jag plockar ur lite grejer ibland och fyller på med annat.

Det ska bli en fantastisk upplevelse att vakna i lägenheten i Torrevieja för första gången söndagen den 12 december och ta en promenad i grannskapet. En promenad jag redan tagit många gånger i Google earth. Jag vet egentligen inte alls vad jag kommer att tycka men jag är nyfiken och öppen för nya intryck.

Idag blev jag tyvärr tvungen att starta bilen också eftersom jag hade en tid för vaccination av säsongsinfluensa. Jag kombinerade utflykten till vaccinationslokalen med ICA Maxi och lite nödvändiga matinköp. Jag kunde tyvärr inte ta tredje dosen för Covid då det inte gått riktigt 6 månader sedan jag fick den andra dosen den 16 juni. Annars hade jag fått den också.

Igår blev Magdalena Andersson utsedd till Sveriges nya statsminister och idag presenterade hon de nya statsråden. Alla säger att "de ska vända på alla stenar" i ett antal olika frågor. Jag tänkte att jag skulle göra mitt för den nya regeringen så jag gick ut och vände på den här i alla fall. 


Jag kanske vänder på några fler när tjälen går ur. Det känns bra att kunna bidra lite.

Det har varit kallt idag. -12 när jag gick upp och det har legat runt -10 under dagen.


Titta så vackert! Tänk att man kan uppfyllas av kärlek tack vare ett så subtilt stimuli som Sivans fotspår.

Jag fortsätter att bevaka utvecklingen av inreseregler till Spanien. Jag är inte helt säker på att jag kommer iväg. Det vore väldigt ledsamt. Jag skulle så gärna komma undan kylan här och få en nytändning av planer inför framtiden. Tänk att jag ska få vara själv nästan en månad. Så länge jag minns har jag haft en dröm om att få arbeta som fyrvaktare på en stenig ö i havet. Att vara själv utan att riskera besök är inte för alla men för mig är det det enda rätta. Endast ett fåtal personer tycker jag om att träffa numera. Jag måste i alla fall få bestämma själv om jag vill umgås en stund eller ej.

Jag köpte en systemkamera ikväll på Blocket. En Sony A6000 som jag hört mycket gott om. Den ska jag utforska i Spanien. Jag lär kolla ett antal youtubeklipp innan jag får den. Den skickas till mig från en privatperson i Uppsala. Jag behöver köpa en enkel kameraväska och ett minneskort och sedan är jag klar för fotoäventyr i Spanien. Det går också att koppla in kameran på min stereolupp så det kan bli lite vackra bilder från den världen vi inte kan se normalt.

Inga kommentarer: