söndag 13 november 2022

Axlarna

Jag är så trött på mina värkande axlar. Jag skulle vilja måla men vågar inte. Jag tror det skulle göra för ont också. Jag sover dåligt eftersom jag inte kan ligga som jag vill. Jag känner igen smärtan från tidigare när jag trodde jag fått karpaltunnelsyndrom. Nu är det värst i höger axel och arm.

När jag kollade tidigare blogginlägg insåg jag att det var på hösten/vintern jag hade varit drabbad förra gången också. Jag kopplar ihop det med den kallare årstiden då jag blir så mycket stelare. Jag har alltid varit varm som en kamin men nu förtiden har jag både hoodie, palestinaschal och Helly-Hansen på mig inomhus. Jag har börjat frysa lite på nätterna också. Det gör säkert inte saken bättre att jag sitter och skriver på datorn på kvällarna och helgerna också utöver ordinarie arbetstid. Men nu är det två veckor kvar tills jag kommer ner till värmen och är ledig ett tag i alla fall. Förra gången gick det över av sig själv efter några månader.

I helgen har jag sålt några gamla förstärkare och en handfull böcker i alla fall. Och redigerat och lagt upp film på Youtube. Jag var så orolig igår när jag laddat upp film och det var så usel kvalitet. Jag googlade problemet i morse och förstod att det alltid blir så. Youtube lägger upp en lågupplöst version först medan den riktiga filmen bearbetas i bakgrunden och det kan ta flera timmar. I morse var min film högupplöst och fin. Men gråbrun. Hela landskapet är så dystert no. Det kommer det också bli ändring på snart. Gröna gräsmattor och vackra blommor.

Felix var här och hjälpte mig att lyfta in vinterhjulen i bilen så jag kan åka ner och få dem ditsatta någon dag denna vecka. Han glömde att gratulera mig på fars dag men han vet att det inte betyder något för mig så jag påminde honom inte heller. Klockan är 16 igen och jag vill bara lägga mig och läsa och sova bort ytterligare ett datum mot avresan.

Inga kommentarer: