söndag 4 oktober 2009

Fällde in hovarna tidigt igår kväll. Vaknade därför också tidigt idag. Utvilad och ganska nöjd. Låg och läste hela förmiddagen och mådde gott. Vid lunchtid var det lagom att åka till kapellet. Jörgen kom strax därpå och vi lödde lite.
Detta är insidan av baksidan på grammofonförstärkaren.
Och så här ser utsidan av baksidan ut. Det är alltså här som förstärkaren ska kopplas ihop med de andra apparaterna i anläggningen.

När ändå lödpennan var varm, snodde jag ihop ett par kablar som ska förbinda grammofonen med grammofonförstärkaren.

På tal om lödpenna, förresten. Just nu bevakar jag en auktion på Tradera där man säljer en lödstation av yppersta klass. Får se om den blir min. Jag är nämligen inte helt nöjd med den jag har.

Jag blev ensam tidigt i kapellet och pysslade lite. L kom in och hälsade på. Hon var ute på en joggingtur. Jag satte mig sedan att bläddra i Kjell & Company-katalogen och började drömma om hur jag skulle vilja bygga ett nätverk i huset med en server som ett nav detta. Jag vill ha säker Internetuppkoppling i alla rum och möjlighet till att lagra musik digitalt för att sedan spela upp den i min stereoanläggning. Det är skönt att drömma...

Inga kommentarer: