torsdag 29 oktober 2009

Heldag i lergropen. Allt har gått bra idag också förutom att rördelarna fortfarande lyser med sin frånvaro. Vi har haft att göra ändå.
Här står jag på vägen och tittar ner i dagens schakt. Fortsättningen på det som påbörjades igår. I och med detta är vägen helt genomgrävd.
Då var det bara att fylla schaktet med massor igen men först markisolering. Grävaren poserar. Sekunden innan stod han och hängde över spaden men han sträckte på sig när kameran kom fram. När vi var klara med vägen började vi gräva dränering på ovansidan av kapellet.
Vi grävde ut från huset en bit där vi sett att det kommer mycket vatten. Sedan gör vi ett avskärande dike diagonalt över trädgården till den tänkta gaveln på det planerade uthustillbygget. Svårt att beskriva i text men det klarnar imorgon nä rjag kan ta fler bilder. Det började skymma vid tiden för detta foto. Medan vi ändå var igång fick grävaren dra loss den gamla trappan som var på baksidan. Det var bakfall på den så regnvatten rann in under dörren. Jag hade annars tänkt bila bort trappan men grävaren plockade bort den i ett stycke på mindre än fem minuter.
Här fortsätter dräneringen.
Sista momentet för dagen. Min vedstapel flyttades till en annan del av trädgården eftersom vi skulle fram med grävaren där. Imorgon har jag sovmorgon. Grävaren är upptagen på annat håll på förmiddagen. Det innebär att jag får en möjlighet att ta några välförtjänta pilsner ikväll...

Inga kommentarer: