måndag 6 december 2010

En måndag till ända. I går kväll frös/tinade trädgårdsutkastaren så vattnet började spruta ut i trädgården. Jag begrep inte vad det var då men stängde av vattnet över natten. MR Kyl & Värme ska titta på det imorgon. Imorgon ska jag till Tokholm igen och blir kvar där över natten. Nu sitter jag och väntar på att få krypa ner i sängen. Molly ligger på min mage och sover. Nyss låg hon vid min sida och tvättade sin egen mage.
Hon har svarta trampdynor. Undrar vilken hudfärg hon skulle ha om man rakade henne...

2 kommentarer:

Vän-dej sa...

Alla har rätt till sin egen hudfärg, jag har två katter, en vit och en brun.

Lasse

Eddie sa...

Undrar om det finns diskriminering bland djuren själva.

Har för mig att vita älgar inte är så populära bland sina bruna artfränder. De kanske inte får chansen att föra sina gener vidare i så fall. Däremot skyddas de i vårt val av jaktvillebråd och gynnas på så sätt. De syns säkert bättre efter vägarna också och kanske klarar sig bättre i trafiken.
Undrar om en vit älg föredrar en annan vit älg framför en brun. Undrar också om en vit älg själv förstår att den är annorlunda.