fredag 12 maj 2017

Idé om ett litet sommarprojekt

Nu när jag är klar med uthuset vill jag ju gärna ha något annat litet projekt att pyssla med utomhus i sommar. Jag har bestämt mig för att tidigarelägga bygget av altan. Men för att kunna påbörja det projektet måste jag göra iordning en vägg på kapellet först.
Den här väggen.

Innanför denna vägg finns min tvättstuga till höger och ett litet utrymme till väster som tidigare varit kapellets kök. Bakom det vänstra fönstret fanns en diskbänk och en varmvattenberedare när jag flyttade hit. Det finns också en vedspis och en vedpanna där. De båda ska bort. I utrymmet ska jag sedan sätta upp garderober.

Mitt emellan fönstren sitter nu en vägg som skiljer det gamla köket från det nuvarande pannrummet och tvättstugan. Emellan de två rummen fanns en dörr förut som jag satt igen. Bakom det högra fönstret står min elpanna. Väggen är slät bakom den och fönstret syns inte från insidan.

Nu ska båda fönstren bort och det ska bli faluröda brädor där istället. Jag börjar riva de delarna av väggen imorgon. Jag längtar efter att morgondagen ska gry så jag kan börja.

Inga kommentarer: