lördag 6 maj 2017

Level up! (level 53)

Arbetsvecka till ända. Elektrikern var här i tisdags och gjorde färdigt elen i badrummet och uthuset.
Här står han och ägnar sig åt koppleriverksamhet.

Jag har plockat lite i uthuset. Burit ut all färg och sorterat bort gamla färgslattar och kört till tippen.
Jag har inte riktigt klart för mig hur jag ska organisera min förvaring i uthuset men jag har börjat lite lätt.

Felix och jag åkte till Karlskoga idag och hämtade min grammofonmotor som kompisen Tobias har fixat. Vi slank in på Elgiganten också och fick prova "VR" på riktigt. Det var en egendomlig upplevelse.
Vi fick fäktas med orcher och jag dog givetvis medan Felix överlevde. Kände mig åksjuk efteråt.

Nu ikväll spelar jag grammofon och firar att jag gått upp en level idag. Jag är på "Level 53" nu. Felix gick upp i level 14 för två månader sedan och han kommer aldrig att komma ikapp mig i det avseendet. Jag var redan på level 39 när han föddes.

Jag har längtat efter mina Jukka Tolonen-plattor och ikväll kunde jag börja gå igenom dem.
Äntligen grammofon igen och jag körde ett långpass med Jukka Tolonen Band innan jag gick över till den märkligaste skiva jag någonsin hört.
"Consequenses" med Lol Creme och Kevin Godley. Den är riktigt skum men den är bra. Ett trippelalbum som jag aldrig skulle spela för någon annan människa i något avseende. Denna platta måste man närma sig på egen hand.

2 kommentarer:

SvenS sa...

Jukka Tolonen Crossections är en attans bra platta - inte så många som har insett hans storhet.
Jag är inte förvånad att du är en av dem!

(^_^)

Eddie sa...

Jäkligt bra!