torsdag 15 april 2021

DNA

Veckan lider mot sitt slut och jag gör små observationer om dagarna vad gäller vårens framryckning. Det går sakta men säkert framåt men det är fortfarande kallt på nätterna.

Igår tog jag cykel och kärra och åkte till Maxi och handlade. Jag körde en väldigt märklig väg dit för att få cykla lite extra men sedan cyklade jag raka vägen hem med mina matvaror. 9,1 km.

Idag hade jag fått paket till PEKÅS så jag cyklade ner och hämtade det. Det var mitt DNA-test som hade kommit från Holland.


Ett litet paket. En påkostad kartong som innehöll två tops, två provrör och diverse papper och ett kuvert att skicka proverna i.


Det kommer att ta 3 - 4 veckor innan jag får svar efter att proverna kommit fram till labbet.


Jag åkte till Maxi med bilen och postade mina prover så att de hann med posten redan idag.

Alltihop var väldigt enkelt. Man uppmanades att gå till en speciell hemsida (på svenska) och följa provtagningsbeskrivningen. Jag fick fylla i lite uppgifter om min mamma och pappa också.

Nu är det bara att vänta då. Att de skulle upptäcka att det är en annan kvinna som är min mamma är väl inget att hoppas på antar jag. 😊

Inga kommentarer: