söndag 25 april 2021

Från klarhet till klarhet

Jag fortsätter ju att sitta i kapellet och drömma och planera. Mycket mer kan jag inte göra just nu. Idag tog jag bilen till Välsviken igen och köpte ett par byxor på XXL. Lundhags friluftsbyxor. Lite tunnare och smidigare än ett par jeans som annars är det enda i byxväg jag äger.

Jag läser på lite mer om Torrevieja och jag vandrar runt på gatorna i Google earth. Kollar upp saker som ligger lite utanför också. Plötsligt stod allt klart för mig hur jag ska göra första gången när jag kommer dit den 11 december. Jag hyr en liten bil på flygplatsen och åker direkt till IKEA. Där köper jag kudde, täcke, madrasskydd, sängkläder och handdukar. Sedan kör jag till lägenheten. Jag packar upp och startar upp kylskåpet. Åker och handlar mat och sedan går jag ut på stan för första gången. Jag behåller bilen någon extra dag och sedan lämnar jag in den i Torrevieja.

Jag tänker att jag vill ha egna textilier närmast kroppen. Jag skulle uppskatta om mina gäster hade det om jag skulle hyra ut. Förhoppningsvis kan jag sedan stuva undan mina saker någonstans i lägenheten tills jag kommer nästa gång.

Jag har också skickat efter en specialkylväska för mediciner som diabetiker använder för att frakta mediciner som måste hanteras som kylvaror vid längre resor. Mina psoriasissprutor ska också förvaras i kyla. Jag tar ju en spruta varannan vecka. Väskan rymmer 5 sprutor d v s 10 veckor. Ska jag vara där längre någon gång behöver jag flera sådana kylväskor. 

Igår lämnade jag in min röjsåg på service På "Johnnys" och jag lät dem också vässa slyklingans tänder. 

Den 5 maj kl 10 ska jag få min första vaccindos. Det känns otroligt bra.

Inga kommentarer: