tisdag 6 april 2021

Påsken över

Undrar hur det gått för påskkärringarna i år. Undrar om några barn varit ute. Jag tror inte det och då är det andra året i rad utan påskkärringar i kvarteren. Det kanske t o m innebär slutet för denna tradition. Jag hoppas det. Att ha folk som knackar på och kräver godis är inget jag någonsin tyckt om. Det är iofs ännu värre med halloween tycker jag.

Jag hjälpte snickaren ikväll med att hämta virke. Några pet-flaskor ramlade ur bilen när vi höll på att lasta. Det blåste väldigt och jag försökte springa ikapp en flaska som blåste iväg mot skogen. Jag fick en sådan fruktansvärt andnöd. Jag fick knappt syre och blev jätterädd. Jag känner mig chockad fortfarande hur dåligt flås jag har. Jag tycker att försämringen går väldigt fort. Jag är glad att jag redan begärt ett samtal om min KOL via 1177.

Jobbig tankeställare.

Inga kommentarer: