fredag 5 maj 2023

Helg igen

I förrgår var Felix här igen. Vår onsdagsträff.


Sivan vill markera att jag är hennes människa och inte Felix pappa i första hand.

Den första maj var jag och Kurt på skivmässa i Björneborg men jag orkade inte särskilt länge.


Det var så otroligt mycket folk. Trångt och stimmigt. Jag skulle försöka få mig en uppfattning om vad mina egna skivor är värda. Jag köper inga mer skivor nu. Jag insåg att de skivor jag sålt hittills har jag sålt för billigt.

Nu är det helg igen och min längtan till Spanien är stor. Särskilt när min vän Kent skickar mig bilder från mina planteringar därnere.


Denna står tydligen i blom.


De här klarade sig inte med den lilla vattenmängden de fick. De krukorna ska jag avveckla tills jag kan sköta dem (d v s om 5 år).


Dessa som är planterade lite mera undanskymt verkar funka.

Idag fredag drack jag tre kalla öl i växthuset innan jag gick in och lagade mat. 


Fredagsleverbiff.

Jag tröttnade på öldrickandet och gick ut och eldade istället.




Nu är allt avbränt.

Sedan fick det bli TV och betraktande av lilla älskade Sivan.


Baktassarna.

Imorgon är det lördag och jag har ingenting planerat. Kanske åker ner på "Hamndagen" och folkbadar. Denna gång ska jag inte glömma hörselproppar så jag slipper höra människorna.

Inga kommentarer: