lördag 24 september 2016

Vindskiva

Felix hade hemmamatch mot Råtorp på förmiddagen och jag var där och tittade. De vann med 8-0. Det går lite för enkelt för dem ibland att vinna. Jag står mest och tycker synd om det andra lagets målvakt i sådana lägen.

Jag köpte en lång bräda (fem å förti) på "Karl Hedins" idag till vindskiva. De hade inte nog långa brädor på Beijers så jag fick göra min debut i det nyöppnade byggvaruhuset. Det var en helt OK upplevelse även om jag kände mig lite vilsen.
När jag kom hem målade jag den inför uppsättning. Det är något jag behöver hjälp med emellertid.

Jag sågade också till resterande lock till framsidan och målade dem en gång.

Väl inne i kapellet kontrollerade jag de sticklingar jag haft på rotning och insåg att tre av dem hade fina rötter nu. Det var alltså dags att låta dem gå ner i riktig jord.
Här är de; Hoya anulata, H. sp NS 05-238 (tråkigt namn) och H. macgillivrayi 'Coen River' IML 16 (också ganska tråkigt namn). sp NS 05-238 hade två underbara blomknoppar som jag hoppas utvecklar sig och inte torkar bort nu när de kom ut i en annan miljö. Jag sätter sticklingar på rotning i en växthusliknande miljö och ser till att det är ganska varmt. Nu kommer de ut i en torr prediksal där det är lite kyligare.

Inga kommentarer: