söndag 11 september 2016

Väntan på regnet

Vaknade tidigt och gick upp och drack kaffe. Några repriser på SVT underhöll mig medan jag väntade på att det skulle börja regna. Igår vaknade jag 06:29 och idag 06:31. Jag verkar vara inställd på halv sju och det är då jag går upp under veckorna också.

Enligt SMHIs väderapp skulle det komma lite regn runt lunch men sedan klarna upp. Regnet kom, det slutade och det klarnade upp. Jag drog på mig arbetskläder och ställde ut såg och började såga. Det saknades virke nu så här i slutskedet så jag fick åka upp till mannen i skogen och komplettera lite.
Sedan sågade jag bitarna som ska sitta ovanför det sista fönstret och målade dessa.
Jag målade också de brädor som ska bli fotbräde och vindskiva.

Åkte sedan till Maxi och handlade lite innan jag hamnade i soffan framför TVn igen. Tidigt sänggående och lite läsning är det som står på programmet härnäst.

Inga kommentarer: