torsdag 8 september 2016

"Yolo" och "Swag"

Igår frågade jag Felix vad "Swag" betyder. En modern tonårspappa kanske borde veta sånt, tänkte jag. Felix svarade då att det betyder ungefär "cool". Sedan sa han: "Yolo och Swag är så himla 2015". Oj då tänkte jag som knappt tagit åt mig något modeuttryck sedan 1992.

Idag när vi kom hem hjälptes vi åt att sprida ut jordhögarna som Traktor-Mats levererade igår morse. Jag delade upp högarna med skottkärra och skyffel. Felix krattade ut högarna så det blev någorlunda slätt. När jag fördelat ut jorden tog jag över krattan och Felix fick gå fram och tillbaka över hela jordytan för att platta till lite och få bort fluffigheten i jorden. När jag krattat klart gick jag också runt och trampade. När trampningen var klar vattnade jag hela ytan.
Nu ska det få ligga till sig tills imorgon efter jobbet då jag tänkt kratta lite försiktigt en gång till för att rugga upp ytan lite. Jag ska fylla ut ojämnheter och plocka bort lite sten också. Sedan hoppas jag kunna så gräs och vattna innan jag går in för kvällen.

Sivan behagade dyka upp när allt var klart. Annars kunde ju hon hjälpt till att trampa.

Jag gjorde Chili con carne till kvällen. Ett beställningsjobb från Felix.

"Yolo" betyder tydligen "you only live once". Ett uttryck som jag tror används för att rättfärdiga alla möjliga galna tilltag.

Inga kommentarer: