onsdag 7 augusti 2019

Framsidan klar (nästan)

Imorse körde jag ett lass till tippen och åkte sedan och hämtade virke. Väl hemma började jag sortera virket i lite olika längder och valde vilka brädor jag skulle ha på framsidan. Jag lappade ihop alla ställen där det av olika skäl fattats brädor tills nu.
Då är framsidan i stort sett färdig. Jag ska göra klar gaveln också innan jag börjar med dörrarna tänkte jag.

Jag var så sliten när jag var klar. Det är jobbigt att måla med rödfärg. Man måste arbeta in färgen i träet och jag har problem med värk i mina armbågar och underarmar. Jag tror det är biverkningar från de sprutor jag tar mot psoriasis.

Nu ser uthuset ut så här. Det har blivit en rejäl "länga" att förvara diverse skräp i.

Jag fick ett getingstick idag igen. Denna gång vänster långfinger nära handflatan. Det fjärde denna snickarsommar och det är nog inte slut än.

Inga kommentarer: