måndag 5 augusti 2019

Knutar

Idag satte jag upp knutbräden på de båda knutarna.
Jag har också satt upp brädor för att veta var fönsterfodren kommer att hamna. Jag skruvade upp dessa provisoriskt så jag kunde rita lite på dem. Jag målar dessa innan jag sätter upp dem. Knutarna ska bli röda som resten av uthuset men jag ska ha vita fönsterfoder.

Blommade idag gjorde denna skönhet.

Mer än så blev inte gjort idag. Jag låg och solade ett antal timmar i mestadels soldis men jag låg väldigt skönt och ägnade mig åt dagdrömmeri. Min favoritsyssla. Jag tycks inte bli mera solbränd nu i alla fall. Det blir ingen skillnad om jag ligger en hel dag men det är så otroligt skönt att bara ligga. Idag hade jag dock lite problem med trollsländor som landade i ansiktet på mig. Näsan var väl högsta punkten på altanen och de verkar vilja sitta där och speja. Det fladdrar ordentligt kan jag lova när de är så nära.


Inga kommentarer: