söndag 18 augusti 2019

Gavel och klematis

Jag tog tag i näst sista delen av brädfodringen idag. Det tog emot men jag kom in i det ganska snabbt. Jag satte upp locken till vänster om fönstret, fodren runt fönstret och locken under fönstret. Det är några små lock kvar som ska sitta ovanför fönstret.
Så här blev det idag.

Nu har jag inget fyrtumsvirke kvar och det var perfekt uträknat.

Sedan planterade jag två klematisplantor som jag köpte på Plantagen förra söndagen. Jag ska sätta upp ett gammalt takräcke jag hittade i uthuset som spalje på väggen bakom. Jag skulle satt dom på mitten av väggen men det var bara sten där och omöjligt att gräva.

Jag har också planterat om ett antal hibiskusar idag. Och paketerat och skickat fyra hibiskussticklingar till Hunnebostrand och Stockholm med mera. Jag har också lagt ner fem sticklingar av dubbel röd hibiskus som jag ska dela ut på jobbet imorgon.

Jag monterade vinkeljärnen under fönsterbänkarna också.
Det blev jättebra. Jag målade vinkeljärnen i samma kulör som väggpanelens krönlist.


Jag blev så fantastisk nöjd med detta. Det blev verkligen jättebra.

Nu är det slut på den sköna helgens ledighet igen.

Inga kommentarer: