torsdag 8 augusti 2019

Hibiskusdag

Jag har börjat plocka in hibiskusar från växthuset. Jag har också planterat om alla jag tagit in. Nu har jag många sticklingar till salu på ett hibiskusforum på Facebook.


I förmiddags satt jag här och fick en ingivelse från ingenstans. Jag kanske ska sätta upp fönsterbänkar i prediksalen för mina hibiskusar?!?!?!

Jag mätte lite och åkte sedan och köpte en fönsterbänk på Beijers. Imorgon får jag tre till från Beijers Karlskoga.

Jag röjde den östra sidan i prediksalen, tvättade fönstren invändigt och skänkte bort en stor tung möbel som stått där till en tjej från Hova som hämtade den på kvällen.

Nu är det snart fritt på östersidan. Högtalarna som står där ska flyttas.

Jag har satt upp en fönsterbänk närmast och konsoller för de andra som kommer imorgon. Österfönster får duga till hibiskusarna i framtiden.

Inga kommentarer: