söndag 28 mars 2021

En doft av våren

Idag tog jag tag i uthuset. Snickaren kom strax efter nio på förmiddagen och han hjälpte mig att lyfta upp tandemcykeln och hänga upp den i taket.

Sedan röjde jag ur lite flera saker och sopade. Jag satte upp ytterligare två krokar i taket för cykelupphängning. Vilken märklig bild det blev. Den är liksom svår att förstå. Jag blir nästan åksjuk när jag tittar på bilden.

Våren gjorde en framryckning idag. Bofinkar sjöng och rödhaken har börjat med sitt småpratande i midjehöjd i skogskanten.

Jag värmde en matlåda och satt i solen och åt.

Sedan blandade jag till en omgång roslagsmahogny och vårmålade tre av uthusdörrarna. Det luktar så fantastiskt gott av nytjärade uthusdörrar i solskenet.

Nu finns plats för den nya cykeln när den kommer. Leverans i början av april är det sagt.

Inga kommentarer: