fredag 19 mars 2021

Oväntat föremål vid bäck

Nu är det helg igen. Vädret är vackert men det är isiga vindar. Jag satt en stund på altanen med snickaren förut men det var väldigt skönt att gå in igen. Nu i helgen ska jag röja i ett uthusförråd så jag kan ställa in min nya cykel när den kommer i början av april. 

Jag ska också lägga in sommarhjulen i bilen för hjulbyte till veckan. När jag bytt hjul ska jag åka och hämta ved och börja fylla upp vedboden inför kommande vintrar. Tänk om jag aldrig mer ska vara här på vintern... Då behöver jag ju ingen ved. Men det vågar jag inte utgå ifrån förstås så jag kastar in tre kubik nu i vår.

Resten av helgen ska jag bara vara inne i kapellet och läsa, googla på lägenheter i Torrevieja och drömma.


Felix tipsade mig om att det nu finns Jalapeño poppers att köpa på Maxi så jag köpte en påse. De har två olika sorter på Maxi men de hade "Herr's" som vi åt i New York. Vi var eniga om att det var de godaste snacksen vi åt på den resan 2017. När jag var där 2018 köpte jag sådana hela tiden och hade i ryggsäcken när jag vandrade. 2019 hittade vi dem inte någonstans i New York men nu hittade vi dem på Maxi i Kristinehamn.

Men det måste vara poppers av märket "Herr's". De andra som finns på Maxi är inte alls lika bra men påsarna är förvillande lika. Amerikanska hyllan är det som gäller om man vill köpa dessa.

Till veckan ska jag dra igång en fototävling bland alla inspektörer i de båda länen. Det är närmare 250 miljö- och hälsoskyddsinspektörer jag servar på olika sätt. Jag fixar utbildningar till dem, ordnar nätverksträffar där likasinnade kan mötas och diskutera vardagsproblem och tolkningar av alla lagstiftningar inspektörerna har att följa.

Jag har 10 st USB-minnen som jag inte får någon användning för. 

Jag har köpt in dem för att kunna skicka stora datamängder till de olika kontoren med PostNord men nu när vi har Microsoft Teams kommer jag inte att behöva dessa fysiska minnen.

Därför ska inspektörerna få tävla om dessa. Det är ju synd om de inte kommer till nytta och jag kan heller inte lämna tillbaka dem till Atea där jag köpte dem.

Jag ska ordna en fototävling där de får en liten utmaning varje vecka i tio veckor. De ska skicka in bilder utifrån ett tema som jag bestämmer. Det första temat blir "Oväntat föremål vid bäck". Jag ska också själv leverera en exempelbild varje vecka har jag tänkt. Då får ju även jag en utmaning att komma ut i friska luften.


Denna exempelbild tog jag idag.

Jag kommer att vara enväldig domare. De kommer att få en ny fotouppgift varje måndag i tio veckor och det koras en ny vinnare varje torsdag. Hoppas att någon tycker det här är kul och skickar in bilder. Av erfarenhet vet jag att inspektörerna är pigga på olika upptåg.

Man behöver ha lite roligt i dessa tider och man behöver komma ut från hemmakontoret ibland. 


1 kommentar:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
1) Love Spells
2) lösning och botemedel mot all sjukdom
3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
4) Äktenskapstavlar
5) Graviditetsförtrollning
6) Breakup Spells
7) Döden
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
via {drogunduspellcaster@gmail.com}