torsdag 7 september 2023

Intet nytt

Jag har börjat få stora problem med min högerarm igen. Det jag förra gången tolkade som karpaltunnelsyndrom har nu blossat upp igen och kanske värre än förut. Jag sitter ju vid dator och arbetar hela dagarna och det började efter vistelsen på Selma Spa i slutet av förra veckan. Då satt jag vid olika bord lite hipp som happ och skrev direkt på min laptop. Jag skrev väldigt mycket också. I helgen började jag sedan kladda med mina akrylfärger också. Det gjorde säkert inte saken bättre. Små noggranna rörelser med en spänd högerarm.

Jag gör lite mat i alla fall. Jag har börjat göra snabbluncher med hamburgare. Det går fort och det är gott.


Även om det ligger två hamburgare på tallriken här äter jag bara en vid varje tillfälle. Det räcker.

Jag tog också tryckkokaren i bruk igen och gjorde Bigos. Polsk "Jägargryta".


Denna gång tog jag fransyska istället för högrev. Det blev lite överkokt på en halvtimma och nästa gång låter jag den gå endast i 20 minuter.


Så här såg den ut i kokaren innan jag lät den koka.


Så här såg den ut serverad med creme fraich. Felix var här och åt också. Han älskar denna surkålsgryta men kommer troligen inte bli så populär i lunchrummet när han värmer de här matlådorna.

Det har blivit glest mellan blogginläggen och det är för att jag får ont i armen och axlarna vid datorn. Därför försöker jag vila så mycket som möjligt efter jobbet.

Igår och idag var jag ute och gick efter jobbet också. Jag måste röra på mig men det är det tråkigaste jag vet. Att gå omkring häruppe i Marielund.

De gängkriminella skjuter varandra dagligen som vanligt. I natt började de skjuta varandras mammor också. Ska det aldrig ta slut på detta elände. Det är drygt två månader kvar tills jag åker till Spanien och slipper värja mig mot att höra om detta på nyheterna. Då Sverige börjar likna världens sämsta land har väl turisterna nere i Spanien stor lust att prata om det dåliga Sverige hela tiden men det tar jag avstånd ifrån. Då säger jag faktiskt stopp om de kommer in på det samtalsämnet. Jag vill vara därnere delvis för att slippa höra talas om det och leva i det. Det blir bara värre och värre med alla de här gängkriminella och alla branscher de ger sig in i och skor sig på och förstör för de seriösa. Jag skäms inför andra länders medborgare över att vi tappade kontrollen helt över dessa människor från andra länder som vi tagit emot år efter år.

Inga kommentarer: