fredag 29 september 2023

Steg 1 i emballering av avfuktare

Ikväll började jag att packa in min avfuktare inför flygresan (om två månader). Det gör ju inget att vara ute i god tid. Detta första steg har jag funderat över länge och så här blev det.


På sidorna satte jag ett skydd av plast som ser ut som wellpapp i profilen. D v s kanaler som går mellan två lager av släta plastytor. Jag åkte ner till Beijer häromdagen och fick några kantskyddslister jag tidigare observerat när jag varit där. De jag fick skulle de kasta så det blev gratis. 


Det är rejäla skydd faktiskt. Själva finishen på apparaten är jag inte så noga med. Det viktigaste är att den inte går sönder.

Nu återstår bara ett segt ytskikt och lämpliga handtag för hanteringen. Vet jag någon som har en sådan där apparat som man ser på flygplatser ibland där man ställer väskan på en roterande platta och väskan lindas in i klingfilm? Jag får fundera vidare på det.

Imorgon har jag tänkt att folkbada nere på stan igen. Det ser ut att bli lite tråkigt väder så jag kan nog inte sitta på någon bänk tyvärr.

Inga kommentarer: