torsdag 28 september 2023

Torsdag i kapellet

Arbetsdag som vanligt. Mindre än två månader kvar till avresa. Jag funderar fortfarande på hur jag ska få med min avfuktare ner på flyget. Den väger runt 16 kg utan emballage och måtten gör också att jag kan checka in den som ett extra bagage. Jag hade redan bokat ett extra incheckat bagage eftersom jag tänkte ha med mig en extra resväska med böcker. Men jag behöver ju inte böcker mer nu när jag köpt läsplatta.


Den vita kuben på golvet handlar det om.


Jag köpte också en liten kärra att dra den på mellan de olika transportmedlen på väg till Spanien. Kärran packar jag ner i resväskan under själva flighten.

Jag har skaffat lite emballage också och ska försöka packa in den i helgen. Undrar om det finns någonstans i stan där jag kan få paketet inplastat efteråt. Jag måste komma på en lösning på handtag så jag och flygplatspersonalen kan hantera den enklare.

Skjutningarna och sprängningarna fortsätter i Sverige och det blir bara värre och värre. Flera personer dör eller skadas varje dag nu. Många "oskyldiga". Sådana som egentligen inte ens är delaktiga i konflikten som råder mer än att de är släkt eller bor granne med någon gangster. Det är nedslående att se nyheterna nu. Det finns heller inte någon lösning på problemet i sikte. Polisen står handfallen. Boende i de drabbade områdena är förtvivlade. Om det är så att vi borde sätta upp kameror nästan överallt så tycker jag att det skulle vara en bra idé. Det blir ju alltid diskussioner om den enskildes integritet men tyvärr tror jag att vi måste finna oss i det i framtiden. Mig spelar det ingen roll att bli övervakad hela tiden. Ingen är intresserad av vad jag gör ändå.

Efter nyheternas inslag på TV4 med blåljus och avspärrningar kommer den där jävla reklamen. Pernilla Wahlgren dansar runt och sjunger med bäbisröst iförd rosa prinsesskläder. Den överviktiga lilla prinsessan gör reklam för Ozonair luftrenare. Det kolliderar något alldeles fruktansvärt. TV4 har ingen som helst känsla för hur saker landar hemma hos folk i TV-sofforna. Ett mörkt allvar blandas med en glittrig rosa marshmellow- och bubbelgumsvärld. Äckligt!

Felix med kamrat var här och åt indiskt igår. Det var jättegott. Beef Korma. 


Jag tog tag i en av mina monsteror och band upp den ikväll. Den andra hade jag redan bundit upp. 


Det blir en del trassel att reda ut och få ihop igen. Jag kanske gör det fjärde år så egentligen är det väl inget större jobb. Nu är de på plats igen.

Jag håller min diet men står nu och trampar på 95 kilo. Det sjönk fort från 100 till 95 men där står jag stilla nu ett tag tycks det som.


Det går åt en del ägg i alla fall. Men det är en mat jag aldrig tröttnar på.

Inga kommentarer: