torsdag 20 november 2008

Jag har bara en kompletterande bild att lägga in. Har varit uppe i kapellet en kortis idag och hämtat kameran jag glömde. Pratade med en idag som berättade om ett kapell i Sunne som det varit reportage i NWT (Nya Wermlandstidningen) om. Det vore jätteroligt att åka på studiebesök dit.

Som jag förstått så är det problem med att kapell, missionshus och skolhus står och förfaller runt om i landet när de inte längre används. Jag behöver input från flera kapellräddare. Speciellt de som anpassat dem till boende.

Svårt att se, men det återstår ett antal släpkärrekörningar innan det är rent framför huset.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eddie. Gus tipsade mig om din blogg i dag, och nu har jag plöjt igenom det mesta och önskar dig lycka till med ditt projekt.
Jag ska tipsa en kompis i Finland om din blogg. Han håller också på med en jätterenovering och kanske kan bli lite inspirerad :-)

Mvh Therese (Gus sambo)

Eddie sa...

Jättekul Therese!

Fortsätt att kolla. En evighetslång fortsättning följer...

Anonym sa...

Charmigt värre, hoppas du har gröna fingrar också så du har något att göra när insidan är färdig hehe ;)

Lycka till nu :)
MVH Sandra

Anonym sa...

Hej Eddie,

Kul blogg, alltid spännande att följa dina trådar.

Har ett kul länktips om missionshus. Kanske kan ge lite inspiration.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=52-AV_ID=831046,00.html


/mrk
(Vi sågs hemma hos leffe i somras..)

Eddie sa...

Sandra!
Du anar inte vad jag längtar till den dagen jag får börja planera/plantera trädgård. Men jag tänker inte ha bråttom.

Eddie sa...

mrk!

Trevlig länk! Det tog sju år för dem att få missionshuset som de ville och det lär nog inte gå snabbare för mig. Maken i hushållet tog ledigt i två år och arbetade med huset. Tänk om man kunde göra det ändå...