måndag 17 november 2008

Rivningen av scenen har fortsatt och slöjdgänget har varit här och slöjdat. Jag fick ett jätteroligt besök idag också. Det finns nämligen ett kapell till i närheten. Det kapellet är byggt efter samma ritning som mitt. Det ligger mellan Storfors och Bjurtjärn och jag har varit där och tittat. Det kapellet är väldigt om- och utbyggt men i vissa vrår ser man ändå likheter med mitt. Killen som bor där med sin familj heter Niclas och han kom på oanmält besök idag. Vi gick runt och tittade och han fick en del svar på frågor han haft.
Jätteroligt avbrott i mitt rivningsarbete denna dag.

Så här blev det när denna del blev riven. Jag har varit tvungen att lagra lite virke över det öppnade golvet. Golvytan krymper allt mer. Det var berg i dagen under denna del av huset.

Nästa del att bryta upp är då högra delen av scenen.

Och här har vi lyft på locket. Jag kan se att blindbotten har rasat på sina ställen här också.


Lite fägglada bilder är ni inte bortskämda med. Här kommer i alla fall en liten vacker fruktkropp.

Min snickare kom på besök idag igen. Det var faktiskt han som övertalade mig att köpa kapellet. Jag var tveksam när hussvamp påträffades. Jag kommer vara snickaren evigt tacksam för att han övertalade mig. Jag mår så oerhört bra när jag går och pysslar i huset. Man säger ofta att "det är resan som är viktig, inte målet" och det stämmer verkligen här. Vilka fantastiska dagdrömmar jag drömmer när jag går och planerar hur allt ska bli sedan. Hur köket ska inredas, sovloftet, bokhyllor, stereoanläggningen, gästrum, badrum, uppvärmningssystem, kall pilsner på altanen etc, etc.

Imorgon är det en ny arbetsdag i kapellet och jag längtar redan dit!

Inga kommentarer: